AdWords Expanded Ads

AdWords Expanded Ads

Meer ruimte hogere conversie!

Wanneer uw advertentie een groter deel van de beschikbare ruimte op het beeldscherm inneemt zal dit de opvalwaarde verhogen en resulteren in een hogere conversie. In deze situatie is de conversie het verkrijgen van een click naar aanleiding van een zoekopdracht door een Google gebruiker, de hogere conversie drukken we uit in Click Through Rate (CTR).

De gewenste conversie op uw domein zal hoogstwaarschijnlijk een sale of een offerte aanvraag zijn, als u meer wil weten over de on page conversie kunt u contact met ons opnemen.

Hoeveel meer ruimte?

De “Kop” oftewel de “Headline” wordt verdubbeld en groeit van van 25- naar maar liefst 30 tekens. Ook wordt er meer ruimte geboden voor het omschrijven van uw advertentie, nu nog 35 tekens, na de roll out 80 tekens.

AdWords Expanded Ads Changes

 

Wanneer is de nieuwe functie live?

Op zijn vroegst eind juni 2016 rolt Google de nieuwe functie AdWords Expanded Ads uit. Een volledige roll out in alle landen kan een aantal maanden duren, dus nog even geduld hebben, maar wacht niet te lang en plan alvast de optimalisatie van uw Google AdWords advertenties.

 

Plaats een reactie