AdWords Expanded Ads

AdWords Expanded Text Ads uitstel 31 januari 2017

Eerder dit jaar hebben wij u geïnformeerd over de uitgebreide AdWords tekstadvertenties, deze functie is per 26 juli 2016 live gegaan en is inmiddels lang en breed uitgerold.

Alhoewel de uitgebreide tekstadvertenties vele voordelen bieden met als kers op de slagroomtaart de hogere conversie (in dit geval Click Through Rate), zijn veel adverteerders nog niet toegekomen aan het aanpassen van de standaard tekstadvertenties naar de nieuwe uitgebreide tekstadvertenties.

Google heeft de eerder gestelde deadline van 27 oktober 2016 daarom uitgesteld naar 31 januari 2017.

 

Wat gebeurd er na 31 januari als ik niks doe?

Feitelijk niets, maar…….

Uw standaard tekstadvertenties zullen gewoon blijven verschijnen in de Google zoekresultaten. Echter is het vanaf 31 januari niet meer mogelijk een bestaande standaard advertentie aan te passen, u dient dan een nieuwe uitgebreide tekstadvertentie moeten opstellen.

Dat er feitelijk niets gebeurd wil niet zeggen dat het verstandig is om deze nieuwe functie binnen Google AdWords te negeren. In competitieve markten zullen uw concurrenten naar alle waarschijnlijkheid de advertenties al aangepast hebben.

De concurrentie profiteert van een hogere CTR (Click Through Rate) met als resultaat hogere kwaliteitsscore van zoekwoorden hetgeen uiteindelijk resulteert in een lagere CPC (Cost Per Click).

 

 

Plaats een reactie