SEO Google Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie in een notendop

Google Optimalisatie, Hoog in Google? Wat?

Er zijn honderden factoren van invloed op de positie van uw website of webshop in de zoekresultaten van Google. De mix van al deze factoren en het gewicht dat Google hieraan hangt noemt men het Google Algoritme, een ingewikkeld recept dat Google goed geheim weet te houden. De oorsprong van Zoekmachine Optimalisatie ligt in de United States of America, daar spreekt men over SEO oftewel Search Engine Optimization. De term SEO is inmiddels de meest gezochte zoekterm voor Zoekmachine Optimalisatie, ook zien wij synoniemen opduiken zoals “Google Optimalisatie” en “Hoog in Google” BMC concentreert op Google, deze zoekmachine heeft maar liefst 93% marktaandeel in Nederland, Yahoo is goed voor 3% en Bing van Microsoft moet het doen met 1%.

Wij zullen u niet vermoeien met al deze factoren maar zullen in grote lijnen inzicht geven in de werking van Zoekmachine Optimalisatie. Optimaliseren voor zoekmachines als onderdeel van uw Online Marketing mix kan on-site en off-site, de juiste combinatie van beide vormen is de sleutel tot succesvolle Zoekmachine Optimalisatie.

On-site Zoekmachine Optimalisatie

 

Techniek

Google hecht veel waarde aan websites en webshops die gebouwd zijn door webdevelopers die html, php en css maar al te goed verstaan. Uitstekende html, php en css vaardigheden resulteren in een snelle laadtijd en uitstekende weergave in de meest gebruikte Internet browsers.

Content

Ooit gehoord “Content is King”? Content oftewel de teksten op uw website of webshop zijn een enorm belangrijk om hoog te scoren in Google. Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden op de juiste plaatsen in de juiste verhouding optimaliseren wij uw content voor zoekmachines. Optimalisatie van uw content draagt bij aan het veroveren van topposities binnen de zoekresultaten van Google. De nieuwste ontwikkeling op content gebied zijn de zogeheten “rich snippets” dit is vaak visuele informatie waar u uw zoekresultaat mee kunt verrijken met als gevolg dat uw positie meer opvalt en er meer mensen op uw domein klikken.

Off-site Zoekmachine Optimalisatie

Uw website of webshop begeeft zich in het World Wide Web, echter zal uw website pas bekend / populair worden binnen het World Wide Web wanneer er aandacht besteed wordt aan off-site Zoekmachine Optimalisatie. Vroeger concentreerde off-site zoekmachine optimalisatie zich met name op “linkpopulariteit” omdat het enkel ging om zoveel mogelijk relevante hyperlinks die verwezen naar uw domein.
De komst van Social Media heeft hier verandering in gebracht met als gevolg dat we tegenwoordig spreken van “populariteit” in plaats van “linkpopulariteit. Het aantal kwalitatieve links dat naar uw domein verwijst is nog steeds een belangrijke factor. Echter kijkt Google nu ook naar het aantal likes, mensen die over u praten, volgers, retweets, @mentions, Google plussen, LinkedIn Company Profile volgers, LinkedIn Connecties van u en uw medewerkers, etc.
Zoekmachine Optimalisatie is constant in beweging en wat vandaag nieuw is kan morgen al achterhaald zijn. Echter door jarenlange ervaring weten wij duurzaam met SEO om te gaan met als resultaat beheerste groei op het Internet. Heeft deze blog uw interesse gewekt voor Zoekmachine Optimalisatie? Neem dan contact met BMC op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Of kies ervoor om onze SEO Specialist in te huren.

Plaats een reactie