Google Ads / AdWords Uitbesteden?

Google Ads ook zeer bekend als AdWords is het populairste en grootste online advertising platform van het World Wide Web.  Zoekmachine Adverteren met Google AdWords is een snelle én effectieve manier om meer bezoekers naar uw website of webshop te bewegen. 100% controle over uw budget, hoge ROI’s en lage kosten per lead.

Online Marketing specialisten spreken vaak over SEA (Search Engine Advertising, de Amerikaanse benaming voor adverteren in zoekmachines. Uw Google Ads budget wordt actief gemanaged vanuit ons Multi Client Centre (MCC).

Na 18 jaar trouwe dienst heeft Google per 24 juli 2018 de naam gewijzigd naar Google Ads. Per 1 oktober 2018 is onze AdWords specialist geaccrediteerd voor Google Search en is ons bureau Google Partner geworden.

Deze pagina is met name informatief als uw de mogelijkheden met AdWords wilt verkennen. Heeft u het druk met uw onderneming en het uitoefenen van uw vak? Kies dan voor AdWords uitbesteden.

Hoe werkt AdWords?

Met Google AdWords kunt u potentiële nieuwe klanten bereiken door uw advertenties te richten oftewel targeten op uw doelgroep op zoek naar uw producten of diensten.

Voordelen Google AdWords

Bereik uw doelgroep op de juiste locatie op het allerbeste tijdstip

1 Targeting

Richt uw advertenties specifiek op uw doelgroep met al resultaat enkel relevante bezoekers op uw website met een hoog conversiepotentieel.

Zoekwoorden


Kies de zoekwoorden die uw diensten of producten het beste vertegenwoordigen en binnen een mum van tijd worden uw advertenties weergegeven. Er bestaan 4 typen zoekwoord targeting: exact match, broad Match, modified broad Match en phrase match.

Netwerk

Specificeer waar uw advertenties mogen worden weergegeven in het zoeknetwerk en of in het Display Netwerk van Google.

Locatie

Target landen, regio’s woonplaatsen of zelfs enkele postcodes.

Doelgroepen

Specificeer leeftijd, geslacht, inkomen, interesses en vele andere variabelen.

Moment

Adverteer alleen op de dagen en tijdstippen waarop uw doelgroep actief is, u kunt zelfs instellen hoe vaak uw advertentie vertoond wordt.

Apparaten

Stel in op welke apparaten uw advertenties mogen worden weergegeven.

2 Budgetcontrole

100% controle over uw advertentiebudget, betalen per click, u betaald alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt.

3 Meetbaar resultaat

Door integratie van Google Ads in Google Analytics kunt u exact zien welke campagnes, advertenties en bijbehorende zoekwoorden succesvol zijn en dus converteren in een aanvraag of aankoop.

Adverteren in Search én Display netwerk

Binnen een mum van tijd bovenaan in Google of uw banners die overal op websites getoond worden? Zoekmachine Adverteren, is een effectieve en snelle manier om uw producten en diensten te verkopen. BMC Internet Marketing richt zich met Zoekmachine Adverteren op Google AdWords, het advertentieprogramma van zoekmachine Google.

Search

Adverteren in Google Search

Adverteren in Google Search betekent dat u tegen betaling per click met uw Google Ads bovenaan de eerste pagina Google kunt staan. Voorbeeld van een klant Renoco.

Google AdWords Search

Shopping

Adverteren in Google Shopping

Heeft u een webwinkel dan kunt u adverteren in Google Shopping, dé manier om vernuftig gebruik te maken van Google AdWords, deze wordt onder andere weergegeven in het Search netwerk.

Google Shopping

Display

Adverteren in Display Netwerk

Google is niet alleen de allergrootste  zoekmachine maar heeft mede daardoor ook het allergrootste publisher netwerk. Wanneer u een Google Display campagne start worden uw banners en video advertenties getoond op een van de miljoenen populaire websites die aangemeld zijn als publisher.

Google AdWords Display

 

Remarketing – Uw banners op populaire websites

Google Remarketing is een onderdeel van AdWords. Bezoekers die uw website bezocht hebben worden met html5 banners voor de duur van een gespecificeerde periode herinnerd aan hun bezoek. Op deze manier blijft u in beeld bij uw doelgroep, de banners fungeren als digitale billboards, alleen tegen een fractie van de prijs!

Google Remarketing

Wat kost AdWords?

 

Biedstrategieën

Er zijn de laatste jaren naast de handmatige / verbeterde CPC nogal wat nieuwe automatische biedstrategieën geïntroduceerd, deze worden ook wel slimme biedstrategieën genoemd.

Manual + enhanced CPC

De meest gekozen biedstrategie, bepaal het bedrag per click voor het zoekwoord waarop uw advertentie moet worden weergegeven. U betaalt pas wanneer iemand op uw advertentie klikt om uw website te bezoeken. Deze biedstrategie wordt vaak gecombineerd met “ehanced CPC” dit is een optie die u kunt aanvinken. Binnen de verbeterde CPC kunt u nog kiezen voor optimaliseren voor conversies of optimaliseren voor conversiewaarde, de laatste wordt met name in geval van webshops gebruikt. Wanneer u gebruik maakt van verbeterde CPC zal Google de bieding maximaal 100% overschrijden wanneer zij een kans ziet om een conversie te sluiten.

Automatische biedstrategieën

Max Clicks

Voluit geschreven Maximise Clicks oftewel Klikken Maximaliseren.

Max Conv.

Voluit geschreven Maximise Conversions oftewel Conversies Maximaliseren.

Max Conv. Value

Voluit geschreven Maximise Conversion Value oftewel Conversies Maximaliseren.

Impr. Share

Voluit geschreven Target Impression Share oftewel Impressie Aandeel nastreven.

ROAS

Voluit geschreven Target Return On Ads Spend oftewel het instellen van ROI.

CPA

Voluit geschreven Cost Per Acquisition oftewel het instellen van kosten per acquisitie.

Dagbudget

Bepaal het clickbudget dat u dagelijks beschikbaar wenst te stellen voor de vertoningen van uw advertenties.

Hoe gaat onze AdWords specialist voor u aan de slag?

Naar aanleiding van uw aanvraag zal onze AdWords Specialist contact met u opnemen om op korte termijn een telefonische intake te plannen. Tijdens de intake zal duidelijk worden met welk doel u wil adverteren, welke zoekwoorden daarbij horen én welk clickbudget u wenst te investeren.