U zoekt een gecertificeerd Google Ads Bureau?

Google Ads voorheen AdWords is het populairste en grootste online advertising platform van het World Wide Web.  Zoekmachine Adverteren met Google AdWords is een snelle én effectieve manier om meer bezoekers naar uw website of webshop te bewegen. 100% controle over uw budget, hoge ROI’s en lage kosten per lead.

Online Marketing specialisten spreken vaak over SEA (Search Engine Advertising, de Amerikaanse benaming voor adverteren in zoekmachines. Uw Google Ads budget wordt actief gemanaged vanuit ons Multi Client Centre (MCC).

Na 18 jaar trouwe dienst heeft Google de naam gewijzigd naar Google Ads. BMC Internet is een gecertificeerd Google Ads Bureau, onze AdWords specialist is geaccrediteerd voor Google Search, Shopping- en Display Ads.

Deze pagina is met name informatief als uw de mogelijkheden met Google Ads wilt verkennen. Heeft u het druk met uw onderneming en het uitoefenen van uw vak? Schoenmaker blijf bij uw leest en kies voor AdWords uitbesteden. BMC Internet draait vele succesvolle Campagnes, vaak al langer dan 5 jaar, op jaarbasis optimaliseert onze specialist €300.000 aan clickbudget.

Hoe werkt Google Ads?

Met Google Ads kunt u potentiële nieuwe klanten bereiken door uw advertenties te richten oftewel targeten op uw doelgroep op zoek naar uw producten of diensten.

Voordelen Google Ads

Bereik uw doelgroep op de juiste locatie op het allerbeste tijdstip, op deze manier draait u een succesvolle campagne hetgeen betekent een groot marktaandeel verwerven tegen lage kosten per lead.

1 Targeting

Richt uw advertenties specifiek op uw doelgroep met al resultaat enkel relevante bezoekers op uw website met een hoog conversiepotentieel.

Zoekwoorden


Kies de zoekwoorden die uw diensten of producten het beste vertegenwoordigen en binnen een mum van tijd worden uw advertenties weergegeven. Er bestaan 4 typen zoekwoord targeting: exact match, broad match en phrase match.

Netwerk

Specificeer waar uw advertenties mogen worden weergegeven in het Search en of in het Display Netwerk van Google.

Locatie

Target landen, regio’s woonplaatsen of zelfs enkele postcodes.

Doelgroepen

Specificeer leeftijd, geslacht, inkomen, interesses en vele andere kenmerken.

Moment

Adverteer alleen op de dagen en tijdstippen waarop uw doelgroep actief is, u kunt zelfs instellen hoe vaak uw advertentie vertoond wordt.

Apparaten

Stel in op welke apparaten uw advertenties mogen worden weergegeven. Desktop, mobiele apparaten, tablet of televisie.

2 Budgetcontrole

100% controle over uw advertentiebudget, betalen per click, u betaald alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Tenzij u kiest voor viewable CPM biedstrategie, dit een een biedstrategie voor Display Ads.

3 Meetbaar resultaat

Door integratie van Google Ads in Google Analytics kunt u exact zien welke campagnes, advertenties en bijbehorende zoekwoorden succesvol zijn en dus converteren in een aanvraag of aankoop.

Adverteren in Search én Display netwerk

Binnen een mum van tijd bovenaan in Google of uw banners die overal op websites getoond worden? Zoekmachine Adverteren, is een effectieve en snelle manier om uw producten en diensten te verkopen. BMC Internet Marketing richt zich met Zoekmachine Adverteren op Google Ads, het advertentieprogramma van zoekmachine Google.

Search

Adverteren in Google Search

Adverteren in Google Search betekent dat u tegen betaling per click met uw Google Ads bovenaan de eerste pagina Google kunt staan. Voorbeeld van een klant Renoco.

Google AdWords Search

Shopping

Adverteren in Google Shopping

Heeft u een webwinkel dan kunt u adverteren in Google Shopping, dé manier om vernuftig gebruik te maken van Google AdWords, deze wordt onder andere weergegeven in het Search netwerk.

Google Shopping

Display

Adverteren in Display Netwerk

Google is niet alleen de allergrootste  zoekmachine maar heeft mede daardoor ook het allergrootste publisher netwerk. Wanneer u een Google Display campagne start worden uw banners en video advertenties getoond op een van de miljoenen populaire websites die aangemeld zijn als publisher.

Google AdWords Display

 

Remarketing – Uw banners op populaire websites

Google Remarketing is een onderdeel van AdWords. Bezoekers die uw website bezocht hebben worden met html5 banners voor de duur van een gespecificeerde periode herinnerd aan hun bezoek. Op deze manier blijft u in beeld bij uw doelgroep, de banners fungeren als digitale billboards, alleen tegen een fractie van de prijs!

Google Remarketing

Wat kost AdWords?

 

Biedstrategieën

Er zijn de laatste jaren naast de handmatige / verbeterde CPC nogal wat nieuwe automatische biedstrategieën geïntroduceerd, deze worden ook wel slimme biedstrategieën genoemd.

Manual + enhanced CPC

Veel gekozen biedstrategie, bepaal het bedrag per click voor het zoekwoord waarop uw advertentie moet worden weergegeven. U betaalt pas wanneer iemand op uw advertentie klikt om uw website te bezoeken. Deze biedstrategie wordt vaak gecombineerd met “ehanced CPC” dit is een optie die u kunt aanvinken. Binnen de verbeterde CPC kunt u nog kiezen voor optimaliseren voor conversies of optimaliseren voor conversiewaarde, de laatste wordt met name in geval van webshops gebruikt. Wanneer u gebruik maakt van verbeterde CPC zal Google de bieding maximaal 100% overschrijden wanneer zij een kans ziet om een conversie te sluiten. Enhanced CPC is vanaf 1 oktober 2024 helaas niet meer beschikbaar als biedstrategie voor nieuwe campagnes , u kunt enhanced CPC wel blijven gebruiken in bestaande campagnes, echter komt dat ook ten einde in maart 2025.

Automatische biedstrategieën

Max Clicks

Voluit geschreven Maximise Clicks oftewel Klikken Maximaliseren. Google Ads zal proberen zoveel mogelijk kliks te generen binnen het gestelde clickbudget.

Impr share

Bepaal het het aandeel in het maximaal aantal te behalen vertoningen, in feite het marktaandeel in de impressies.

Max Conv.

Voluit geschreven Maximise Conversions oftewel Conversies Maximaliseren.

Max Conv. Value

Voluit geschreven Maximise Conversion Value oftewel Conversie Waarde Maximaliseren.

ROAS

Voluit geschreven Target Return On Ads Spend oftewel het instellen van ROI. Des te hogere ROAS die u instelt des te kleiner zal het marktaandeel zijn dat u via Google Ads verwerft. Stelt u een lage ROAS in dan zult u veel meer verkopen en dus een groter marktaandeel verwerken echter kan dit uw winstmarge aantasten.

TCPA

Voluit geschreven Target Cost Per Acquisition oftewel het instellen van kosten per acquisitie. Bepaal zelf hoeveel kosten u per lead of per conversie wenst te maken. Ook hier geldt hetzelfde principe als bij Target ROAS, des te hoger de target CPA u instelt des te bigger the piece of the pie will be.

Dagbudget

Bepaal het clickbudget dat u dagelijks beschikbaar wenst te stellen voor de vertoningen van uw advertenties.

Hoe gaat onze AdWords specialist voor u aan de slag?

Naar aanleiding van uw aanvraag zal onze AdWords Specialist contact met u opnemen om op korte termijn een telefonische intake te plannen. Tijdens de intake zal duidelijk worden met welk doel u wil adverteren, welke zoekwoorden daarbij horen en welk type campagne; Saerch, Shopping of Display Ads.